Grundskola på distans?

Min dotter har inte godkända betyg fr grundskola beroende på att hon har haft jobbigt under skoltiden och inte fått den hjälp hon behövt. Nu ska hon gå IV program i specialklass men klarar inte att gå dit. Finns det möjlighet att läsa in grundskolan på distans eller måste hon vänta till hon blir 18 och Komvux?
Marie 2010-08-31 03:17

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-09-01
Hej
Det finns en skola som heter Sofia Distans(se länk) som erbjuder grundskoleämnen på distans. De flesta som läser via dem är de som bor utomlands men det finns även andra som av någon anledning inte kan gå i en vanlig skola. För at få gå där måste din kommun betala och det måste finnas särskilda skäl.
På komvux kan man inte börja förrän man fyllt 20. Fram till dess är det kommunen som har ansvaret ifall inte IV har ett avtal med komvux.
http://www.sofiadistans.nu/
Hälsningar Chris,www.syoguiden.com
Mohamed ali 2012-08-31

Mitt namn är Mohamed Ali och bor i Värdens Nöbbele jag vill veta mer om Sofia distansskola.jag är 30 år gammal och jag slutade SFi och jag gärna att läsa grundskola på distans så hur kan jag börja och plugga? 

mvh 

Mohamed

Mohamed ali 2012-08-31

Mitt namn är Mohamed Ali och bor i Värdens Nöbbele jag vill veta mer om Sofia distansskola.jag är 30 år gammal och jag slutade SFi och jag gärna att läsa grundskola på distans så hur kan jag börja och plugga? 

mvh 

Mohamed

Mohamed ali 2012-08-31

mvh 

Mohamed

Tekie 2015-11-14

Heter jag Tekie Welday och bor i Sävsjö. Jag är 32 år gammal.Efter slutade jag SFI borjade jag Grundskolla i Aleholm skolan Sävsjö. också jobbar jag som SO ledare på tigrinska, studiehandledning  och modersmål lärare på tigriniska. Jag vill studera på distans utbildning  och vill jag veta mer om Sofias distansskola?  mVh!

Skriv kommentar: