Samlat betygsdokument, IG:n, djurvård!

Jag har några frågor ang. högskolekompetens.

Jag fick samlat betygsdokument ifrån gymnasiet pga ett sträck i kursen traktorkörning. Hur kan jag läsa upp det så att jag får högskolekompetens? Måste jag läsa traktorkursen eller kan jag läsa en annan 50p-kurs? 

Jag fick också endel IG:n - kan jag läsa upp mina IG:n på komvux? Kommer det bli svårare för mig att komma in på högskola med det nya systemet? 

Sedan skulle jag också gärna vilja veta om det finns någonstans där jag kan läsa upp betyg från djurvårdslinjen? Jag gick djurvård men fick pga sjukdom dåliga betyg i endel djurrelatarade kurser såsom djursjukvård och mikrobiologi och dessa kurser skulle jag gärna vilja läsa upp mina betyg i. Är det möjligt att läsa upp betyg i de kurserna eller finns det bara "vanliga" kurser på komvux? 

Vore oerhört tacksam för svar!! 

Anna 2011-03-08 22:17

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2011-03-11

Hej

För att få ett slutbetyg måste du läsa kurser på komvux så de kan skriva ut ett slutbetyg. Du kan själv välja vilka kurser du vill ta med i slutbetyget från komvux och du kan då välja bort de kurser dom du har IG i och läsa andra kurser. Du behöver alltså inte läsa kurserna inom djurvård.

Hälsningar Chris Wigh

Skriv kommentar:

Taggar: övriga ämnen