Komvux

Hej!

""Jag går ut 3:an nu och ska börja på komvux till hösten. Dels ska jag läsa upp ett ämne som jag har IG i och dels ska jag läsa några kurser som jag inte har läst förut. Min fråga är dock
Anonym 2007-05-14 00:23

Kommentarer:

Anonym 2007-05-14
Du kan bara byta ut ett betyg mot betyg i exakt samma kurs. Nya kurser läggs ""ovanpå"" de gamla - det kallas tilläggskomplettering. Lär mer här http://www.vhs.se/templates/Page.aspx?id=969
Sebastian 2007-05-30
Hejsan!

Jag gick ur gymnasiet för några år sedan med ett samlat betygsdockument på 2400poäng varav 350 va IG. Jag hade missat Historia A pga ett skolbyte under gymnasiet. Sedan läste jag upp Historia A och en 100poängskurs på komvux för att få alla kurser och minska antal IG till 250.
Men när jag plockade ut mitt slutbetyg hade dom strykt Idrott och hälsa A och Estetisk verksamhet vilket gjorde att mitt totala betyg blev 2350. Då har jag ju plötsligt inte 90% godkänt längre utan 89,4%.
Men jag har ju läst tillräkligt många ämnen, bara att några plötsligt inte räknas längre. Är jag behörig eller inte? Om jag inte är det lönar det sig att överklaga för jag har ju egentligen läst tillräkligt?

Skriv kommentar: