vem är behörig?

jag undrar vem som verkligen får plugga på komvux?min flickvän fick nej från vuxenutbildningen dom sa att du har redan gymnasietutbildning men detta låter konstigt,jag vet många som har gått i gymnasiet alla har ju gjort detta t ex jag men jag pluggar på komvux har gjort detta flera gånger men varför ska inte min flickvän få plugga?hon var ej behörig sa dom att hon redan har gymnasieutbildning så alla som har det får då inte gå? vill verkligen veta vad är d som gäller?tacksam för svar

Thomas 2011-10-10 17:18

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2011-10-12

Hej

Vuxenutbildning har en prioriterinsordning när de tar in på olika utbildningar. Ofta beror det på hur mycket pengar som tilldelas vuxenutbildningen och vilka och hur många som söker när de ska göra urvalet. Det beor också på vilken typ av utbildning dun flickvän sökte, Man har alltid rätt att göra prövningar om man t ex vill läsa upp betyg men då ofta mot en avgift. Med prövning menas att man läser kurser på egen hand.Är det däremot nya kurser man vill gå så prioriteras de som inte ha en gymnasieutbildning.

Hälsningar Chris, www.allastudier.se

Skriv kommentar:

Taggar: företagsekonomi