IG på nästan alla kurser

Hej! Jag läste 360 poäng på komvux. Fick ig i 300 av dem (eller egentligen 200 eftersom jag avbröt en kurs i slutet av oktober). Jag tog t.o.m CSN-lån (i 3 månader), alltså inte bara studiemedel. Hur blir det nu? Kommer CSN att kräva att jag återbetalar något redan? Och kommer jag inte ha lön nästa terminen? Jag ska plugga jättemycket under lovet med prövningsuppgifter som jag fått. Så jag kommer nog få godkänt på 150 poäng redan första veckorna. Men det är ju prövning i andra ämnen, alltså inte ämnen jag fick ig i nu. Om jag fixar 150 poäng (genom att pröva) kommer jag få csn då?

Anledningen till mina IG och jättehöga frånvaro är att jag har varit i största krisen någonsin. Var jättedeprimerad och självmordsbenägen av en anledning. Har berättar allt för en psykolog (överläkare) och han tyckte att det var rätt allvarigt, dessutom har jag besökt många andra läkare av samma anledning. Tror ni att CSN kan acceptera orsaken? (har bevis på alla mina läkarbesök o man kan dessutom prata med min psykolog)

Yasse 2011-12-14 22:34

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2011-12-15

Hej CSN kräver inte tillbaka några pengar för att man får IG i kurserna men de kan göra det om du t ex hoppat av en kurs och du då läser i mindre omfattning än det du har studiemedel. för. Jag tycker du ska ta kontakt med CSN. Om du varit sjuk och kan styrka det med intyg så kan de inte kräva tillbaka några pengar. Hälsningar Chris , www.allastudier.se

Skriv kommentar:

Taggar: komvux