Komvux, distans

Behover AKUT hjalp med att besvara fragor om Komvux. Bor i Australien, men vill plugga upp mina betyd (har for manga IG poang). Jag ar skriven i Alingsas, men de verkar inte ha vad jag behover plugga (har redan mycket bra betyg i tex Engelska A, B, C, Svenska A, B, C, Matte A, B, C, Samhall, A, B, Historia A, B, Franska upp till steg 4 etc etc.. Jag behover alltsa INTE plugga karnamnen el liknande. Har IG i tillvalsamnen som japanska & massage och behover hitta kurser som jag kan lasa som jag annu inte gjort.

Jag ar tyvarr i en grazoon eftersom att jag har bra betyg i alla mina programmamnen, men har IG i tillvalsamnen som inte gar att hitta pa Komvux. Hur ska jag gora? Vilka kommuner sammarbetar Alingsas med?

Har forsokt att soka till kurser i Stockholm (ville lasa foretagsekonomi eller en kurs i Etik och livsfragor), men de har bara skickat mig vidare och sagt att de inte sammarbetar med min kommun. ALLA jag har forsokt fraga har skickat mig vidare, sa nu ar jag desperat. Har letat svar i snart 4 manader sa snalla nagon, hjalp mig!

Felicia Hjelmroth 2012-08-23 01:46

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2012-08-24

Hej

För att du ska få läsa kurser som inte vuxenutbildningen erbjuder måste din kommunen betala för attt du ska få läsa på annan skola(ex en gymnaiseskola) eller annan ort. Men det är ingen rättighet utan det är upp till din hemkommun och hur genereösa de är med det. Japanska och massage erbjuds inte av vuxenutbildningen och i vissa fall kan skolan köpa kurserna så att du får göra en prövning på din gamla gymnasieskola. Det är alltå vuxenutbildningen i Allinsås som du måste ha en dialog med.
Pröva också att skriva högskoleprovet!
Hälsnoingar Chris

Skriv kommentar:

Taggar: komvux, distans