snälla hjälp !!!

har slutat gym,nasiet på samhällsvetemnskapliga linjen,. har ig också i mina betyg,. har läst 2250 poäng, 50 poäng extra. men trots ig så har jag med den 50 poäng ectra kursen som jag läst 2250 poäng godkända ämnen. Menb varför nstår det att jagf är obnehörig ändå på srudera,nu.,. JAg som ville plugga till hösten, och nu detta, snälla kan någon säga mig vad som hänt, hur detta kan bli så här, att jag är obehörig till unbiversitet teota 2250 poäng godkäönda poäng.
Karin 2007-06-28 00:28

Kommentarer:

Chris Studie & yrkesvägledare 2007-06-28
Hej
Det räcker med 90% av 2500, alltså 2250 godkända kurser, för grundläggande behörighet. Kan det vara så att du har extrakursen på ett samlat betygsdokument och inte skickat in det? Det är ju endast slutbetyget som skicka via betygsdatabasen. Oavsett tycker jag du ska ta kontakt med VHS.
Hälsningar Chris,www.syoguiden.com
Sussi 2007-06-28
Systemet som används för ansökningar till högskola och universitet nu (studera.nu) är såvitt jag vet rätt så ny, så en del missar och problem kan nog ha kommit där. Har själv sett ett problem med en sorts merit som jag själv sett finns med i listan under mina sidor på studera.nu, men som det står i kontrollbeskedet att det inte finns. Såg sedan på studera.nu, mina sidor, att det pågår en handläggning i ärendet där nu...

Kontakta vhs. Gå också själv in på dina sidor på studera.nu om du kan, och se vad det står där om din anmälan...

Skriv kommentar: