Transportutbildning för vuxna?

Hej
Jag undrar om de finns nån transportutbildning för vuxna liknande den som ligger under fordonsprogrammet på ungdoms gymnasiet. De jag behöver är själva karaktärsämnena inte så mycke kärnämnen. De jag vill ha tag i är en utbildning där även B-körkortet ingår, i SVerige eller nåt annat land där de räcker med svenska eller någorlunda engelskakunskaper för att klar utbildningen. Den får gärna vara upplagt så att jag har nytta av den utanför utbildningslandet också.  Jag menar, anser skolan/kommunen att de blir för dyrt o stå för själva så kanske dem kan söka samarbete med åkerier och branchorginasitioner.
Roland
Roland 2007-07-01 00:28

Kommentarer:

Metrak 2007-07-01
På Hässlö i Västerås ger de eftegymnasiala utbildnigar. Vet att de ger behörighet till lastbilschafför.

Kolla på närmaste gymnasieskola, ifall de ger yrkes/komvuxutbildnigar. Gör en sökning på ams.se under utbildningar. Eller kolla KY-utbildningar

B-körkort tror jag endast körskolor ger, och ofta är det ett antagnings krav för de övriga utbildningarna, (tror jag?
Roland 2007-09-04
Hej
Har för mig att jag sett nån transportutbildning i danmark som vi svenskar kan söka nån som vet nåt om denna eller nån annan utomlands som man som svensk kan söka.

Skriv kommentar: