meritpoäng

Hej !

Jag undrar När bör jag ta ut slutbetyg senast för att kunna räkna med områdesbehörighets 13 meritpoäng med meritvärdet när jag söker högskola?

Jag har läst några kurser på gymnasiet och har fortsatt med andra kurser på komvux och kommer ta ut slutbetyg från komvux. Jag har läst omvårdnad, etik och livsfrågor, eng B, Eng C och Ma E blir total 2,5 poäng. tänkte söka en utbildnig från områdesbehörighets 13. Jag har tänkt antingen söka till Vt 2014 eller Ht 2014 och undrar om det kommer spela roll när det gäller mitt meritvärde? 

mvh

Lujane

Lujane 2013-01-22 12:51

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2013-01-23

Hej
Om du tar ut ett slutbetyg 2010 2013 så räknas de gamla(före 1 juli 2012) kurserna med som områdeskurser oavsett när du söker. VUX12-kurser räknas med som meritkurser om de finns med i slutebtyget men räknas inte som områdeskurser.
Hälsningar Chris

Lujane 2013-01-23

Hej igen ! Tack för svar:)

1.) Jag måste ta ut ett slutbetyg senast 2013.

Jag har läst områdeskurserna före den 1 juli 2012. (etik och livsfrågor, omvårdnad.) Och EngB, eng C. (Men måste dessa kurser finnas med i slutbetyget? )

2. Jag kommer läsa klart MaE nu till våren , måste den finnas med i slutbetyget för att kunna ge mig meritpoäng(0,5) ? 

Har jag förstått det rätt nu?

Tack för hjälpen!

Skriv kommentar:

Taggar: account manager