meritpoäng

" HejOm du tar ut ett slutbetyg 2010 2013 så räknas de gamla(före 1 juli 2012) kurserna med som områdeskurser oavsett när du söker. VUX12-kurser räknas med som meritkurser om de finns med i slutebtyget men räknas inte som områdeskurser.Hälsningar Chris "

Hej !

Det gäller Slutbetyg 2013: komvux

Så områdeskurserna Etik o livsfrågor, Omvårdnad räknas med om jag tar ut slutbetyget 2013 , även om de inte finns med i slutbetyget?..(lästa före 1juli 2012)

Matematik kurs E : den startade före 1juli 2012 och de satt IG på mig (före 1juli) för att jag inte var färdig med kursen,kompletterar nu och beräknas bli klar med den Vt-13. 

Min fråga är kommer jag få meritpoäng för den kursen? Och måste den finnas med slutbetyget för att kunna få 0,5p? Det är viktigt för mig att veta , så jag satsar på att få högre betyg än G i den kursen Om den måste finnas med i slutbetyget.

Min andra fråga är Särskilda behörigheten , räknas de med i meritvärdet? Och vilken blir skillnaden om jag väljer ha de utanför slutbetyget? Hamnar jag då i grupp2 ?

Tacksam för svar:)

Lujane

Lujane 2013-01-29 11:47

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2013-01-30

Hej
Etik och livsfrågor och Omvårdnad kan ge meritpoäng eftersom de är lästa enligt det gamla systemet.
Matematik E ger meritpoäng ifall du höjer till ett G även om den inte finns med i slutbetyget.
Alla kurser som krävs för särskild behörighet räknas med i meritvärdet.Om du kompletterar med kurser som har ett senare datum än slutbetyget och kärvs för behörighet så prövas du i grupp 2.
Hälsningar Chris

Lujane 2013-01-31

Hej!

Tack För svar!

Mvh

Lujane

Skriv kommentar:

Taggar: ad-assistent