Läsa upp

Hej,

""Jag skulle behöva höja mitt medelpoäng. För att göra detta måste jag läsa upp några kurser, men jag undrar om man dessutom kan läsa en helt """"ny"""" kurs, som inte funnits i slutbetyget och räkna in detta för att få höjd poäng, även om inte min framtida universitets utbildning kräver den kursen? Det låter för enkelt för att stämma, men jag måste fråga iaf! Sen undrar jag, ska man räkna med idrott och hälsa och estetisk verksamhet när man räknar ut sitt snitt eller inte?""
Sara Jansson 2007-07-11 00:29

Kommentarer:

Sussi 2007-07-14
Man kan läsa en ""ny"" kurs, men jag tror inte att det kommer med i ens slutbetyg, och därmed inte kunna höja ditt snitt.

Idrott & hälsa räknas med i snittet om det höjer, annars inte. Estetisk verksamhet är ett kärnämne som man inte kan räkna bort (tror jag)...
D 2007-07-17
Du kan läsa ""nya kurser"" men dessa läggs ju till utöver ditt snitt. Du får räkna lite på det och kolla hur pass mycket det höjer ditt snitt. EN extra kurs brukar höja ganska bra (iaf för mig) lämpligen då en 100p kurs... Om du däremot skulle läsa tex 5 extra kurser så kommer 3-4 av dem höja ditt snitt såpass litet att det inte kommer vara värt besväret.

Skriv kommentar: