Ekonomiska alternativ?

07 dec 2015
Fråga:
 Hej, för att sammanfatta en lång historia så har jag bränt alla mina broar under mina yngre dagar. Jag saknar slutbetyg från gymnasiet och saknar 800 poäng. Då jag har väldigt svårt för studier så tänkte jag läsa 400 poäng per termin så det ej blir för mycket för mig och jag hoppar av igen.  Jag vill helst ej jobba under min studieperiod då jag vet med mig att jag kommer förlora fokus på studierna. Detta är min sista chans att få ett slutbetyg innan 1/1-17. Dock kommer jag troligtvis inte få något CSN under detta året som jag vill studera. Men då jag har en familj att försörja så måste det ju komma in pengar i hushållet. Vad har jag för alternativ?? Allt jag vill är ju att kunna sätta mat på bordet samtidigt som jag greppar det sista halmstrået för drömmen om ett slutbetyg! Snälla hjälp mig!!!

Svar:

11 dec 2015
Hej
Tyvärr är CSN enda alternativet ifall du inte kan jobba samtidigt som du läser på distans. Ev kan du satsa på en Gymnasieexamen och då lägga upp studierna på längre tid men jag vet inte vad du har med dig från gymnasiet sen tidigare.
Hälsningar Chris