Läsa upp folkhögskolebetyg?

Hej! Jag har en fråga som jag letat överallt men ej fått svar på. Det är så att jag har två terminer kvar på min utbildning och sen är jag beteendevetare, problemet är bara att jag alltid velat bli djursjukvårdare. Jag har tänkt gå klart dessa två terminer och sen söka in till djursjukvårdare (omständigt, jag vet). Dock har jag läst mitt gymnasie på folkhögskola oh jag fick det näst högsta omdömet som är ""mycket god studieförmåga"". För att komma in på djursjukvårdar utbildningen så måste jag ha högsta omdömet och jag undrar nu om det finns möjlighet och hur man i sådana fall gör för att läsa upp ett folkhögskolebetyg? Tack på förhand! :)
Christina 2007-09-04 00:40

Kommentarer:

Ingmar Andersson 2007-09-04
Det går inte att läsa upp med mindre än att du går ett år till där, men det är ju inte realistiskt. Vissa gånger får folkhögskolegruppen dessutom inte en enda plats i urvalet.

Din chans blir högskoleprovet.

""Alternativet är att du skaffa betyg från komvux. Det du läste på fhs kanske du fortfarande kan så bra att du snabbt kan """"tenta av"""" kunskaperna på komvux och få betyg där. Men ofta är det nog tyvärr enklare sagt än gjort .....""

Skriv kommentar: