Vad krävs för kurser för samhällsvetenskaplig gymnasieexamen

Hej, min dotter har läst ca halvtid på gymnasiet, hon går ut trean nu i juni och skall till hsöten påbörja komplettering på Komvux. Hon har inte läst någon matte och inte någon naturkunskap. Hon har fått olika besked vad som gäller för att hon skall få full komplettering av sitt samhällsprogram. SYV på henens gymnasieskola säger att hon måste läsa Matte 1B och 2 B och Natur 1B. Kontakten på Komvus Malmö säger att matte 1A och 2A och Natur 1A1 räcker. Vad gäller?

Vänliga hälsningar Boel Wiklund

Boel Wiklund 2016-05-02 10:34

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2016-05-03

Hej
Ska hon läsa till en examen i Samhällsvetenskapligt program  ska hon läsa Matematik 1b+2b och Naturkunskap 1b
Hälsningar Chris

Boel Wiklund 2016-05-03

Hej, min dotter har läst ca halvtid på gymnasiet, hon går ut trean nu i juni och skall till hsöten påbörja komplettering på Komvux. Hon har inte läst någon matte och inte någon naturkunskap. Hon har fått olika besked vad som gäller för att hon skall få full komplettering av sitt samhällsprogram. SYV på henens gymnasieskola säger att hon måste läsa Matte 1B och 2 B och Natur 1B. Kontakten på Komvus Malmö säger att matte 1A och 2A och Natur 1A1 räcker. Jag har pratat med tre personer på vägledningen i Malmö som alla säger att 50 p naturkunskap, och 1A1 räcker?

Och ni (Chris Wigh) svarade att hon behöver naturkunskap 1B.

Jag förstår inte vad som gäller? Kan ni reda ut detta för mig., tack på förhand!

Vänliga hälsningar Boel Wiklund

Skriv kommentar: