Utbildning som leder till arbete direkt

11 jun 2018
Fråga:
Hej! Jag söker en KY utbildning som direkt leder till arbete som som inte har några krav på tidigare utbildning/erfarenhet. Här läst Engelska 5 och Mattematik 2a på komvux och har 3 årigt gym sen tidigare. Jag har varit sjukskriven länge och har en kronisk sjukdom där jag ej får utsättas för stress (typ adisson). Här länge arbetat inom skola omsorg men måste helt byta bana. Utbildningen får gärna vara högavlönad då jag i framtiden troligen bara kan arbeta 50-75 % och kunna försörja mig.  Så det jag söker är en utbildning som i framtiden ger ett relativt stressfritt arbete, bra lön och inte inom vård/omsorg. Tar gärna emot alla förslag. Mvh Helena    

Svar:

12 jun 2018
Hej Helena, Vad bra att du söker efter en utbildning som kan passa dig! Tyvärr kan jag inte ge dig några förslag, du behöver själv avgöra vad du tror kan passa dig och dina behov. Men du kan söka här på Allastudier genom att välja den utbildningstyp du vill ha och den ort du vill studera på. Då får du upp en lista som du kan gå igenom och se vad du fastnar för. När du hittat några du är intresserad av kan du kolla upp framtidsutsikter och lön här: http://allastudier.se/jobb-o-l%C3%B6n/. Lycka till! /Petra,SYV