"vill bli bilmekaniker!"

tja, jag är en kille på 19 år. när jag började gymnasiet så hade jag ingen aning om vad jag ville bli, jag hade då valt utbildningen Samhällskunskap inr. Media. jag är inte alls besviken av min utbildning, men när jag slutade 2:an i gymnasiet märkte jag att jag var väldigt bilintresserad. Men jag tvekade att hoppa av skolan för jag hade bara 1 år kvar. Nu har jag tagit studenten, men vill fortfarande bli bilmekaniker, min fråga här är hur kan jag hitta en utbildning som fordonsmekaniker? jag har letat i nästa 5 månader men hittar ingenting på nätet.. det är därför jag riktar mig till er, snälla kan ni ge mig råd om hur jag kan utbilda mig som bilmekaniker i stockholm, om det finns som KY-utbildning?

""MVH / """"blivande bilmekaniker""""""
Anastasios Anastasiadis 2007-08-16 00:35

Kommentarer:

Bernt Ortner, SYV 2007-08-16
Jag har inte kunnat hitta någon utbildning med exakt inriktningen Bilmekaniker och inte i Stockholm. Det närmaste jag kunde hitta i Stockholm
är: Fordonsteknik inriktning elektronik, Adveta
www.adveta.seTel 08/ 410 30 500. Det är emellertid
oklart om du är behörig. Man ser nog helst någon frånEC, IP etc., men försök. ring och tala med dem.

I Ljungby har vi en utbildning till Servicetekniker. Det
bör ligga åtminstone nära det du har tänkt dig även om  det är större fordon, tyyp entreprenadmaskiner
som åsyftas. Ring 0372/ 78 90 85.

kanske att Yrkesakademin i Falun också kan hjälpa dig. man kan h är ge Lärlingsutbildning, www. yrkesakademin.se

Återkommer om jag kommer på något mera.
Bernt Ortner, SYV 2007-08-16
Jag tror inte det går. du kanske har försökt själv, men hör efter om du möjligtvis kan få söka och gå ytterligare en gymnasieutbildning. I detta fall förutsätter det nog att de har lediga platser på något fordonsprogram. Eftersom du gått ut gymnasiet och redan har en gymnasieutbildning, så är nog chanserna små, men försök.
Sussi 2007-08-16
Jag sökte slumpmässigt på studentum.se en gång (finns länk som heter ""ödet avgör"" och kom till någon infosida om vuxenutbildning till olika sorters mekaniker. Har för mig att det låg i Västerås.
Bernt Ortner, SYV 2007-08-17
jag hittade:

Edströmska gymnasiet i Västerås har bilmekaniker
65 veckor på sin Vuxenutbildning.
Du kan söka dit, men eftersom du antaligen inte bor i Västerås, kan det bli svårt för Dig att kunna börja. Men ta kontakt med och sök.

Återkommer om jag hittar mera.
Bernt Ortner, SYV 2007-08-17
Komplettering:

Edströmska, Västerås:
021/ 39 75 00

www.edstromska.vasteras.se

lernia har också bilmekanikerutbildning.
Du kan gå in på www.lernia.se och söka bland orterna
så hittar du kanske någon som har fordonsutbildning i närheten av Stockholm.

Här förutsätter det emellertkid att Du har kontakt med Arbetsförmedlingen, uppfyller vissa villkor etc.
men jag tycker Du skall prata med Arbetsförmedlingen.

Skriv kommentar: