Journalist på distans ?

Hej. Är lite sugen på att plugga till journalist på distans. Och hittade journalistskolan.com Nån som vet om det är seriöst ? Med tanke på att man måste betala in ganska ofta ?
Anonym 2007-01-30 00:06

Kommentarer:

Anonym 2007-01-30
Hej
Ta reda på så mycket du kan om skolan. Det finns de som bara vill tjäna pengar på utbildningar som är svåra att komma in på.Ett sätt är att be att få referenser från några som har gått där. Ta även reda på om den är studiemedelsberättigad och kolla med CSN.
Anonym 2007-01-30
Jag vet inget om journalistskolan.com, så jag uttalar mig inte om själva skolan. Jag konstaterar dock att betalningen per kursbrev ökar allteftersom. Jag hittar inte heller webbtidningen Jepp som enligt hemsidan skulle starta redan 2005 (men den kanske finns?).  

Generellt vill jag påpeka att konkurrensen om journalistjobb är mycket hård och en gedigen utbildning är att rekommendera om du vill jobba professionellt i yrket.  Journalistförbundet har utformat några riktlinjer för en bra utbildning. Kolla gärna mer med dem.
http://www.sjf.se/portal/page?_pageid=53,3396302&_dad=portal&_schema=PORTAL
Det kan naturligtvis finnas många anledningar till att vilja gå en journalistutbildning - inte bra för att bli yrkesverksam journalist

Skriv kommentar: