Frisörutbildning!!!

Hejsan!!!
Jag har en liten fråga angående frisörutbildning...Jag undrar om det finns någon frisörutbildning för vuxna ( 23år ) som inte kostar så mycket som runt 100 000kr inom Skåne eller möjligtvis i Köpenhamn.. Tack så mycket på förhand!! /Susan
Anonym 2007-03-18 00:15

Kommentarer:

Anonym 2007-03-21
Det kan bli svårt. Via ams och studentum kan man söka olika utbildningar. De frisörsutbildningar som jag har stött på kostar runt 100 000 kronor. Någonstans skulle man betala trerminsvis vilket kommer bli sådär 65 000 per termin. Det är privata skolor.
Anonym 2007-04-04
Nordiska Frisör Institutet tar 75,000:- och du kan dela upp betalningen månadsvis eller terminsvis.

klicka på länken och läs mer.

Janne/ Utbildningsguiden.com

http://www.utbildningsguiden.com/index.php?page=advert&advertid=111
Anonym 2007-05-25
Det finns ett antal privata frisörutbildningar, vilka en del av dem godkänns av Svenska Frisörförbundet. Det krävs dock emellertid att man i regel efteråt kan få praktik på någon salong för att få sin färdigutbildning.

vissa av skolorna är dock mycket bra på att skaffa fram praktikplatser.

GODKÄNDA PRIVATSKOLOR
Här finner du listan över de privata frisörutbildningar som är godkända av Frisörföretagarna.
För att godkännas krävs att skolan tar hand om eleverna i tre år, dvs fram till gesällprovet. Detta kan t ex ske genom att skolan placerar ut och följer upp eleverna på salong efter skoltiden.
Svenska Frisörakademin, Linköping
Björn Axén Academy, Stockholm
Svenska Frisörskolan, Trollhättan
Ann Pettersson Hairdesignschool, Örnsköldsvik
Frisörtekniskt Centrum, Bromma & Falun

jag vet inte på rak arm priserna men de varierar.

Det finns dock en h el del privata frisörskolor, men vissa skall man kanske vara misstänksam emot.
Anonym 2007-05-25
Gå in  på www.frisorakademin.com
Här hittar du förteckning på de godkända privatskolorna och kan gå in på dem och undersöka.

Örnsköldsvik kostade 85 0000 Kr

Frisörtekniskt centrum bl. a. i FAlun har bl. a. komvuxutbildning. titta om AMS möjligtvis kan gå in och betala en frisörutbildning till dig.

Skriv kommentar: