Cady training academy

28 apr 2016
Fråga:
Hej! Jag funderar på om jag ska ta Cady training academy undersköterskeutbildningen på distans. Är den en godkänd utbildnig, alltså att jag får rätt diplom som undersköterska? Finns det andra sorters diplom/examen till undersköterska som väger upp mer inför arbetsgivaren?                    Isåfall vad heter de examensbevisen? Du berättade i inlägget tidigare att man ska söka Cady training academy genom hemkommunen för att få utbildningen godkänd/giltig? (Jag kan tyvvärr inte göra det för att min hemkommun har dragit ner på den tjänsten). Min fråga då, är utbildningen ogiltig då utbildningen går endast genom mig privat till dem?   Tack så mycket för svar!

Svar:

31 maj 2016
Hej
Undersköterska är ingen skyddad titel och ett diplom ger ingen garanti för att man ska kunna söka undersköterska. För att söka undersköterskejobb ska man ha ca 1400-1500 poäng vårdkurser.
Ifall inte din hemkommun betalar för utbildningen så kan du tyvärr inte gå den. En privat skola kan inte sätta betyg utan det mpåste gå via vuxenutbildningen
Hälsningar Chris