läsa upp kurser till Danmark

Hej, tack för ditt svar som var så här:
Man kan läsa upp kurser så att man blir behörig men inte för att höja sitt betygssnitt.
Hur gör jag då? Hur läser jag upp kurser utan att slutbetyget höjs? Måste det vara kurser från gymnasiet eller kan det vara från KomVux?

Mvh Marie
Marie 2007-11-01 00:51

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2007-11-01
Hej
Du måste höja i kurser som finns på ditt slutbetyg. Höja betyg kan du endast göra på komvux. Vilka kurser du höjer i spelar ingen roll men det är nog en fördel att höja i de naturvetenskapliga kurserna.
Jag tycker du också ska ta kontakt med studievägledaren på inst för veterinärmed för att höra dig lite för om dina chanser. Här kommer en länk för kontaktuppgifter.
http://www.life.ku.dk/uddannelse/studerende/studievejledning/Aabningstider-og-kontakt.aspx
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com
Louise 2007-11-04
Det är inte tillåtet att förbättra sitt snitt i Danmark, och därmed får man inte läsa upp kurser på KomVux som man redan läst för att få ett bättre snitt. Det är snittet från gymnasiet som gäller.
Det enda man får göra är att läsa behörighetsgivande kurser om man saknar dessa, vilket man kan göra antingen på KomVux eller på högskolornas basår.
Marie 2007-11-06
Det är vad jag också hört och läst. Men Chris säger att man kan höja upp sitt betyg till 6 efter den danska skalan men inte högre. Hänger inte med. Kan man eller kan man inte..........

Skriv kommentar: