Naturvetenskapligt basår Danmark

Om jag har gått ett naturvetenskapligt basår för att läsa upp naturvetenskaplig behörighet, INTE för att höja mitt snitt, kan jag då söka med den behörigheten i Danmark?
Kommer mitt ursprungliga gymnasiesnitt att påverkas av basårsbetygen?
Anonym 2007-01-24 00:05

Kommentarer:

Anonym 2007-01-25
Hej
Om du har läst basåret på komvux kan det påverka ditt betygssnitt. Om du har läst det på högskolan så påverkar det inte snittet. Om du har läst det på högskolan där inte betyg ges så prövas du i kvot 2.
Anonym 2007-01-25
hej,, jag har en fråga ang basår och det är att om man har samlatbetygdukoment från komvux och sedan jag måste läsa särskilda behörighet till tandläkare (MaD, Fyb,KeB, BiB)MEN jag vet inte om jag ska läsa de på komvux ELLER gå basår? och vad skillnader mellan dem(basår eller komvux) vid antagning? vilken är lätare att komma in med?
jag är mycket oroligt och vet inte vad ska jag göra.

Tack
Lina
Anonym 2007-01-25
Basåret på Malmö Högskola ger bara betyg i form av godkänt eller icke godkänt. Räknas det som betyg ändå, så jag kan söka i kvot 1?
Anonym 2007-01-26
Hej
Svar till Lina
Har du tillräckligt med poäng från komvux för att vara behörig? Om du har det så beror det på betygen. Har du bra betyg så riskerar du ditt meritvärde sänks ifall du läser basåret på komvux. Om du läser det på högskolan så påverkas inte ditt meritvärde utan det ger endast behörighet.
""Louise
Anonym 2007-01-26
Tack för din hjälp Chris.
Skulle du vilja återkomma när du vet exakt vad som gäller? Antingen här, eller skicka ett mail till mig.
Jag behöver verkligen få reda på vad som gäller!
Tack på förhand.

Skriv kommentar: