Wine Business-kurser?

Hej, jag söker kortare utbildningar (1-2-åriga) som bedrivs på engelska, inom ""Wine Business"" eller ""Wine marketing"", vinhandel/marknadsföring företrädesvis i Europa. Har bara hittat på Plumpton College i England, undrar om ni vet var det finns mer? Vet också att det finns i Australian, Nya Zeeland, USA och Kanada, men vill helst att det ska vara i Europa som sagt. Men, fler alternativ efterlyses. Kanske finns det utbildningarna i Tyskland, Sydafrika, Irland eller någon annanstans?
Jonathan 2007-12-01 00:56

Kommentarer:

Bernt Ortner, SYV 2007-12-04
Varför inte titta på Sverige:

Kandidatprogram: Naturvetenskapligt program
                         med inriktning mot vin 120 P
                         GÖTEBORGS UNIVERSITET

Detta syfta bl. a. till att utbilda vinhandlare, importörer
etc.

VAd gäller sådan utbildning i övriga länder, så återkommer jag om jag kommer på något.

Man har diskuterat att starta likanande utbildning i
Malmö. Jag har även sett en notis angående Mitthögskolan men inte f¨ått n¨ågon klarhet.
Hej igen !!

Har googlat lite och hittat en del, som hastigast:

Plumton College, Storbrittanien:
www.plumpton.ac.uk, 2 årig utbildning

Kanada: www.niagaracollege.ca/studying/programs/fulltime/wbm_0275  ( Wine Business management

USA

Sonoma State University
Wine business program
www.sonoma.edu/winebiz

OBS ! De har även en masterutbildning inom
wine business.

Återkommer , om jag hittar något mera.
Det finns tydligen en hel del utbildningar kring vin i Australien. Gå in på www.winediva.com.au/wine-education/business-management.asp

Hittade även en utbildning i Trieste i Italien, förhoppningsvis kan man här använda engelska:

Mib Shool of management, tieste, Italien:

www.mib.edu/cms/data/pages/000081.aspx
Hej igen !!

vill tillägga: Sand Diego State University, USA ( CA):
Hospitality Wine
www.ces.sdsv.edu/wine.html

Nu hinner jag inte mycket mera för tillfället. Du kan själv hitta en hel del om du googlar.

Skriv kommentar: