Utl.utbildning

Hej
Jag undrar vilka för- och nackdelar det finns med att läsa en utbildning i utlandet (mitt fall Storbritannien/London).

Det jag väljer mellan är en BSc Politics and East European Studies på UCL i London, eller att läsa in en liknande utbildning i Uppsala.

Vilken väg öppnar flest vägar vidare och ger mest, tror Ni. Känner själv att jag är för insyltad för att kunna tänka klart och rationellt.

Tack på förhand
Metrak 2008-01-27 01:07

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-01-28
Hej
Jättevårt at säga eftersom det är den presumtiva arbetsgivaren som gör ensådan bedömning. Vil du arbeta internationellt kan ju en utbildning från London vara mer gångbar men en master i Sverige ges ju ockå på engelska. Du får väl jämföra innehåll och kanske ta referenser. Ta reda på om någon undersökning har gjort på skolorna om jobb efter examen
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com
Richard 2008-02-14

Det ar ju inte bara din utlandska utbildning som ser nagot battre ut pa din CV, utan ocksa att du har levt utomland under tre ar och, om du haft deltidsjobb, jobbat utomlands.
Du kanske kan gora praktik nar du ar dar ocksa.

En stor del med att lasa utomlands ar sjalva upplevelsen att bo in en annan kultur, sarskillt i mangkulturella lander som Storbritannien.
Du kommer i kontakt med folk och kulturer fran hela varlden...vilket du inte kan uppleva i Sveriga.

Det beror mycket pa vad dina mal ar, vill du jobba utomlands sa las i England, annars kan du lika garna lasa i Sverige och spara pengar.

Skriv kommentar: