Äldre utbildning!

Hej!

Jag har bakom mig en äldre utbildning innom byggnads område(150 p) och undrar om det finns någon väg att jag kan uppdatera/tillläga/använda den kumskap eller vidare plugga för att få en bättre jobb innom den här område.

Idag jobbar jag innom logistika men som man säger aldrig är försent för att gå vidare i livet.

Kan ni hälpa mig genom att tipsa vad kan man göra eller var kan ni hänvisa mig att gå och fråga om detta.

tack för hjälpen.

mvh

alex Coronell

ALEX 2019-01-07 12:05

Kommentarer:

Petra Öster Studie- och yrkesvägledare 2019-01-08

Hej Alex,

Det är sant att det aldrig är för sent att gå vidare! Är det inom högskola du har läst innan eller någon annan skolform? Det finns möjlighet att du skulle kunna använda din gamla utbildning men du behöver kolla detta inom den skolform där du läste. Beroende på var du vill studera vidare så kan du ta kontakt med en vägledning där för att få hjälp att planera dina studier. Vill du studera på en YH-utbildning så hör du av dig till en skola direkt eller om du vill gå en universitetsutbildning så hör du av dig till vägledningen på den institution du vill studera vid. Du kan även gå till ett vägledningscentrum som de flesta universitet och högskolor har för mer allmän hjälp och information.

Lycka till!

Skriv kommentar: