Angående ansökning till Danmark

Hej igen, jag är ledsen att behöva skriva ett inlägg till om samma ämne men jag förstår inte alls hur jag ska gå tillväga när jag ansöker. Om jag räknar upp utbildningarna, skulle inte du kunna skriva exakt vilka blanketter som ska skickas och vad som ska stå på dem?

Läkare: (prioritering) 1. Odense 2. Århus 3. Köpenhamn

Tandläkare: (Prioritering) 1. Köpenhamn 2. Århus

Jag söker endast i kvot 1.
Olof 2008-02-06 01:09

Kommentarer:

Louise 2008-02-06
Tror du måste prioritera utbildningarna i samma lista, alltså du kan inte ha en prio 1 för läkare och en prio 1 för tandläkare, utan du prioriterar dem från 1 till 5.
Sedan fyller du i ett ansökningsschema för varje utbildning du söker och skickar till vart och ett av universiteten.
Till den utbildning som har prio 1 skickar du ett separat prioriteringsschema (även de små prioriteringslistorna på alla ansökningsscheman ska fyllas i).

Har slutbetyg från gymnasiet redan så ska det vidimeras av två personer och skickas med varje ansökan, annars kompletterar du senare.
Olof 2008-02-07
Tack så mycket för ditt svar!
Innebär detta i praktiken då att jag måste skicka 5 anökningsscheman, ett för varje utbildning?
Louise 2008-02-07
Ja, jag tror att du måste fylla i ett schema för varje utbildning, men att du kan skicka de som ska till samma universitet tillsammans.
Jag är inte säker dock, kanske finns här någon studievägledare som vet bättre?
Olof 2008-02-07
Okej. Tack för hjälpen!
Erik 2008-02-15
Hej igen, jag är ledsen att behöva skriva ett inlägg till om samma ämne men jag förstår inte alls hur jag ska gå tillväga när jag ansöker. Om jag räknar upp utbildningarna, skulle inte du kunna skriva exakt vilka blanketter som ska skickas och vad som ska stå på dem?

Läkare: (prioritering) 1. Odense 2. Århus 3. Köpenhamn

Tandläkare: (Prioritering) 1. Köpenhamn 2. Århus

Jag söker endast i kvot 1.

Sista frågan också: Var hittar jag adresser osv till ställena dit allt ska skickas?

Skriv kommentar: