Läkarlinjen Köpenhamn

Hejsan!
Har sökt för fjärde gången till läkarlinjen med 20.0, men fått reservplats 321. Känns tråkigt men jag hoppas nu på att kunna komma in i köpenhamn. Är detta ett säkert kort om man har 20.0? Hur ser möjligheterna ut att byta till Lunds universitet efter 1/2/3 terminer?

Vänligen, Therese
Therese 2008-07-11 01:33

Kommentarer:

Frida 2008-07-12
Varför kommer du inte in när du har 20,0? Beror det på Högskoleprovet eller har du bara haft otur?
Therese 2008-07-12
Jag har sökt på övriga orter tidigare år, men denna gången sökte jag bara Lunds Universitet. Minskar naturligtvis chansen. Har bara 1.4 på högskoleprovet men det är ju inte den kvoten jag söker på egentligen, söker ju främst med mina betyg och lottas väl bland andra antar jag. Suger, men det verkar inte vara så mycket man kan göra!?
Pär 2008-07-12
De enda ställen i Sverige som lottar ut platser är Göterborg och Stockholm. Det ska också tilläggas att chanserna för att bli antagen på dessa orter är ytterst minimala via lottning. Då du endast sökte Lund i år hade du absolut ingen möjlighet att komma in. Det är lotten som avgör om man har 1,6 på högskoleprovet i lund, vilket innebär att ett resultat på 1,7 skulle mer eller mindre ge dig en garanterad plats. Så det du kan göra är att fortsätta kämpa med hp och försöka få ett bättre resultat. Att komma in på sveriges läkarlinjer handlar inte i dagsläget om tur i lottningen, det handlar om att ha ett väldigt bra hp vid sidan av sitt 20,0. Tufft men absolut inte omöjligt. Kämpa på bara!
Louise 2008-07-15
Har du 20,0 och har läst natur/samhäll/teknik/estet samt har alla behörighetsgivande kurser så är du garanterad plats i Köpenhamn.

Skriv kommentar: