Juridik utomland

Hej Chris! Jag undrar om det är enkelt att få jobb här i Sverige om man har läst juridik utomlands? Jag har hört att man måste komplettera med några år stämmer det? Dessutom har jag hört att man tjänar mer som jurist utomlands, kan det löna sig? Hur hittar jag intagningspoäng till universitet utomlands?

Tack på förhand!
Sara 2008-10-03 01:46

Kommentarer:

Sussi 2008-10-04
Juridik är olika i olika länder så om man läser i ett land och vill jobba i ett annat så kan man behöva komplettera den utbildning man skaffat sig utomlands. Svenska lagar är ju inte identiska med t ex lagarna i Tyskland eller Spanien, så då bör man komplettera med det som är unikt för lagstiftningarna i Sverige... det vet jag om det här...
Trött ! 2008-10-05
kan du vara snäll och sluta svara på frågorna här ? du hjälper inte ngn och dessutom låter du så nedlåtande, många villl verkligen inte skriva och fråga för att du alltid ska lägga dig i! jag är ledsen men jag måste be dig att skaffa ett liv! Låt chris sköta sitt jobb, så kan du sköta ditt.
Min fråga är hur lång tid tar det att komplettera och dessutom har jag hört att man tjänar mer som jurist utomlands, stämmer det ? Hur hittar jag intagningspoäng till universitet utomlands?

TACK PÅ FÖRHAND CHRIS !
S 2008-10-06
sluta skriv i ett allmänt forum då om du inte vill att någon annan än just en viss person ska kunna svara på dina frågor. Här kan vem som helst vara och fråga frågor, svara på frågor och vill du ha svara bara från en så finns det syo på högskolor och universitet och andra ställen som man kan prata med...

Skriv kommentar: