Distans, från utlandet till sverige

Är det någon som vet om det är möjligt att studera komvux på distans ifrån utlandet?  Jag arbetar i spanien men är folkbokförd i en kommun i sverige, det vore intressant att veta hur mycket man behöver närvara på distanskurserna också. Tacksam för svar.
Jonas 2008-12-18 01:55

Kommentarer:

Sofia 2008-12-20
Jag kollade runt efter distanskurser att lasa fran Spanien men kom fram till att det enklaste var att plugga pa egen hand och gora provningar.

Det beror nog vilken kurs/program du vill lasa om du behover narvara eller inte. Jag har sett nagar kurser dar man bara behover narvara vid kursens borjan och slut.
Jonas 2008-12-22
Jag har skickat några mail till hermods.se, vilka erbjuder distanskurser som på beskrivningen verkar passande, man behövde webkamera osv för möten.
Däremot är jag osäker om man behöver närvara för registrering el dylikt.

Däremot har jag inte fått svar ännu, och jag har även försökt nå dem via telefon utan framgång, men så fort julledigheterna är över så kanske man kan få någon klarsyn i det hela.
Linda 2009-01-07
Min kompis pluggar Komvux fran London, men sa ar hon ju fortfarande skriven i Sverige.

Vilket inte jag ar (ska man ju egentligen inte vara efter 1 ar), sa jag antar att jag inte kan plugga da??

Skriv kommentar: