Problem, ansökan till Dk.

Tja Chris,
""Ville söka i kvot 1 och fyllde enbart i sida 1 på ansökan och skrev vid punkt 4:E att jag har """"Slutbetyg från Komvux"""" och """"2009"""" under år, men fick följande svar från universitetet!""

Vi har modtaget din ansøgning til Lægevidenskab.                            
I den forbindelse mangler vi dit/dine:
·         Bevis for adgangsgivende eksamen
Du skal mærke ovennævnte dokumentation med cpr.nr. og sende den til nedenstående adresse.
Dokumentationen skal hurtigst muligt og senest 14. Marts 2009 være modtaget hos os, for at vi kan behandle din ansøgning.

Jag kommer ju få mitt slutbetyg i Juni och trodde man hade tid på sig tills 5 Juli.

mvh
Alex
Alex 2009-03-09 02:10

Kommentarer:

Lena 2009-03-09
Hej! Jag fick ett liknande svar från Odense universitet,

Vi har modtaget din ansøgning til Lægevidenskab.

I den forbindelse mangler vi dit/dine:

·         Bevis for adgangsgivende eksamen eller dine predicted grades.

Du skal mærke ovennævnte dokumentation med cpr.nr. og sende den til nedenstående adresse.
Dokumentationen skal hurtigst muligt og senest 14. Marts 2009 være modtaget hos os, for at vi kan behandle din ansøgning.

""De vill alltså ha antingen slutbetyg eller """"predicted grades"""", men vad är det? Räcker det med slutbetygen från tidigare år och gäller detta andra universitet också? (har nämligen sökt till Köpenhamn och Århus också)""
Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2009-03-10
Hej
Du har till den 5 juli att komplettera med ditt slutbetyg. De instruktioner jag har fått direkt från studievägledare från Köpenhamn är att man ska skriva in gymansieutbildningen man går på vid ruta 4E. Jag har aldrig tidigare hört att någon fått ett brev att man måste komplettera innan ansökningstiden gått ut. Jag föreslår att ni tar kontakt med Odense
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com
Lena 2009-03-10
Hej! Jag mejlade tillbaka angående detta och fick till svar att ""predicted grades"" endast krävs av de som söker inom kvote 2. Hoppas att det bidrar till någon hjälp.

Chris Wigh, det är inte ofta man möter en så kompetent Syo som Du, ville bara visa min uppskattning och tala om att Du är en enorm tillgång. Tack för både tidigare och säkerligen även framtida hjälp!

Skriv kommentar: