Plugga USA CA

Hej.

Jag vill nämligen plugga på College i USA. Jag vill gå på ett college i LA trakterna, som t.ex Glendale CC, Santa Barbara city college osv. Nu så undrade jag hur jag ska gå tillväga, steg för steg.

Har beställt broschyrer från CIS och de ska komma de närmsta dagarna.

Jag skulle vilja veta, vad jag ska göra i tur och ordning. Dessutom så skulle jag vilja veta lite om hur bra SBCC är klassat inom ingenjör. Jag kommer självklart att gå över till UCSB efter de två första åren om det nu blir SBCC.

Jag måste dessutom göra TOEFL testet. Undrar om jag ska göra det först, eller om det finns andra saker man skall göra före. Är det för sent att komma in i utbildningen nu till våren, eller hinner man fortfarande?

Tack på förhand.
Levy 2009-08-21 02:30

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2009-08-21
Hej
Ska du plugga via CIS så hjälper de dig med allt från ansökan, boende etc. Ett annat alternativ är att själv leta upp skola, ta kontakt för ansökan och på egen hand ta sig dit.Om de kräver t ex TOEFL-testet så är det bra att göra det före ansökan. De flesta skolor tar endast emot utländska studenter på hösten så det är nog för sent att börja till våren.
Om du läser en Bachelor Degree på 4 år så motsvara det ungefär en civiligenjörsutbilding . I vissa fall måste du läsa en master.
Hälsningar Chris,www,syoguiden.com
Levy 2009-08-21
all right.

Nu är det så att jag är intresserad av mechanical engineering på SBCC. Vilket de ska ha enligt KILROY education. Jag gick in på sbcc sida för att få lite mer information angående TOEFL. Detta fick jag reda på:

Our International Student Support Programs include International Student Academics Program (ISAP) and English Language Studies Program (ELSP). (No TOEFL score is required.)

http://www.sbcc.edu/prospective/International_Students.php

Betyder det alltså att jag inte behöver göra TOEFL test och att jag är tvungen att gå på dessa kurser? Förstod inte riktigt den delen.

Dessutom, fick jag inte reda på ifall mechanical engineering fanns på bachelor eller inte. Hittade inte heller vilka datum som finns för påbörjad utbildning för internationella studenter.

Om du kunde få fram denna information så skulle jag vara ytterst tacksam.

Och tack än en gång för den hjälp du erbjuder. Du gör ett underbart jobb.
Levy 2009-08-24
en till fråga... hur vet man om ens betyg räcker till innan man ansöker... Om jag hade t.ex 10 snitt så skulle jag aldrig sökt till handelshögskolan... skulle vara nice och veta ungefär vart gränserna går på de olika colleges i usa.

Och är det svårt att sedan få en transfer till UCSB? Jag menar, är det höga krav på betygen från college? Tack.

Skriv kommentar: