ang utb i danmark

hej jag undrar vilka universiet som har apotekarutbildningen i danmark och vilka krav de har för behörighetn samt vilken/vilka terminer de startar?,, och finns själva utbildningen bara på engelska då jag har lite svårt för danska...
Ida 2009-08-24 02:30

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2009-08-24
Hej
Utbildningen finns på Köpenhamns unviersitet.
Kraven är ett slutbetyg + En B, Ma E, Ke B och Fy A. Hösten -09 kom alla som var behöriga in på utbildningen. Start en gång per år på hösten.
Utbildningen bedrivs på danska. Det är många svenskar som läser i danmark och det brukar går bra. Du kan ju gå en kurs i danska. Jag länkar till hemsidan:
http://studier.ku.dk/adgangskrav/farmaceut/
Hälsningar Chris,www,syoguiden.com
Sss 2009-08-24
Finns en utbildning inom läkemedelsvetenskap i odense på syddansk universitet med möjlighet att bygga på med 2 år i klinisk farmaci, allt som allt 5 års utbildning (bachelor 3 år + kandidat 2 år)

Kolla också köpenhamns universitet... har för mig att de har nått inom läkemedelsvetenskap där också...

Någon kurs i utbildningen kan vara på engelska, vet inte om ett helt program på 3 år är det någonstans i danmark... men om du kollar informationen på hemsidorna så kanske du finner rätt fakta om vad som erbjujds när det gäller det...

Vill du läsa på engelska så finns det apotekarprogram på engelska i Polen... om du är intresserad av fler alternativ än enbart Danmark...

Skriv kommentar: