pre medical

04 dec 2009
Fråga:
hej igen , det e så att jag har fått Ig i vissa kurser från gymnasiet och för att få slutbetyg så ska jag lägga till dem IG så att jag får 2350 poäng,, hur många IG får man ha på ett slutbetyg? ,,(jag ska ändå söka till Ungern) en vägledare sa till mig att jag skulle skriva in matteD som e på 100 poäng, hittils har jag fått VG på alla prov och har tom chans för ett MVG men om jag skulle få betyget i förtid så ska jag få ett G istället, men jag vill inte röka bort den chansen utan skulle gärna vilja sätta dit ett annat ämne som jag har IG i som oxå e på 100 poäng... chris -vilket ska jag göra röka bort ett bra betyg i Matte för att få ett slutbetyg eller ska jag istället lägga till Danska A(IG)? mvh

Svar:

07 dec 2009
Hej Urvalet till läkarutbildningen görs på intagningsprov så betyg spelar mindre roll. Jag vill inte ge dig ett råd eftersom jag inte vet hur stor roll betyget spelar  antagningen. Ta kontakt med nedanstående person. Hon kan svara på frågor om antagningen till läkarutbildningen i Ungern karoly.zimboras@tetalap.hu Hälsningar Chris,www,syoguiden.com