Ansökan till universitet i Los Angeles

Hejsan! Jag vill studera i Los Angeles och är redo att sätta igång. Jag har redan hittat vilka skolor jag vill söka in till och vilka program. Jag vet inte hur jag ska ansöka och vart jag hittar ansökningar för studenter utomlands. Jag hittar även inte deras behörigheter som dem kräver och hur jämför man dem med mina behörigheter i Sverige? Jag har mina betyg översatta till engelska bara. Hade uppskattat lite hjälp. Finns det någon jag kan vända mig till som kan hjälpa mig att skicka in ansökningar? Infoteket är stängt över jul och nyår, jag vill skicka in dem så fort som möjligt. Tack
Naghme 2009-12-28 02:47

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2009-12-30
Hej
USA har ingen central ansökningsenhet utan du söker direkt till skolan. Ansökan brukar finnas på hemsidan annars får du maila dem och be om en.
Ofta räcker det med en avslutad gymansieutbildning för att söka. Du måste också kolla upp om de kräver något språk- eller kunskapstest t ex SAT. Skicka gärna med ett personligt brev där du presenterar dig själv och vad du är intresserad av. I Malmö finns ett av två EducationUSAcenter som bl a hjälper till med ansökan. Jag bifogar länk med kontaktuppgifter. Du kan även gå in på SyoGuidens handbok om studier i USA.
http://www.malmoborgarskola.se/page104101728.aspx
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com

Skriv kommentar: