Studier I England

Hej
Jag söker studier i england på egen hand och har problem med att fylla ansökan på ucas. Vad gäller språkprovet och ifyllningen av mina betyg.
Jag har inte gjort engelskatestet än och undrar om jag kan skicka ansökan innan jag gjort provet?
Jag hade några IG frå gymnasiet som jag kompletterade på komvux och jag undrar om jag behöver att fylla i de gamla IG från slutbetyget eller bara de godkända resultat?

Mvh/
Bane
Bane 2010-02-10 02:53

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-02-15
Hej
När det gäller detaljer i ansökan via UCAS så kan du ta kontakt med educationUK center i Malmö.
http://www.malmoborgarskola.se/edukationuk.aspx
Hälsningar Chris,www,syoguiden.com

Åsa Z 2010-02-18
Hej!

Jag har en gymnasieelev som vill bättra på sin engelska genom att söka stipende för språkresa.
Var ska hon söka?
Amanda 2010-05-11
Hej,

Jag studerar i england sedan 4år tillbaka och gjorde själv ucas ansökan (på pappersblankett på den tiden) och jag gjorde camebridge certificate innan jag sökte. Det brukar dock vara så att även på de mest prestigefyllda universiteten så kan skandinaver, som ofta har en bra bas av engelska och lätt för att lära sig mer, kunna skippa språktest. Jag har tipsat folk innan att bara gå till admin office och prata med dem så att de hör din enegska och fråga om du verkligen behöver göra något test alls, i alla de fallen har de sagt att det inte behövs och avskrivit det kravet på ansökan.

""För att svara på din fråga så behöver du alltså inte göra något test innan du skickar in UCAS, om du kommer in någonstans så ger de dig isf ett """"conditional offer"""" och säger ex att de vill att du ska prestera si eller så på TOEFL eller camebridge certificate. Sen kan du skicka in resultaten senare.""

Skriv kommentar: