tandläkare England

Hej!
Jag undrar om det är samma behörighetskrav till en tandläkarutbildning i England, som i Sverige? Dvs naturbehöringhet? Eller om det räcker att plugga upp tex bara kemi och matte? Har man ett plus om man jobbat som tandsköterska i 5-6 år?
Får man bekosta en utbildning i England själv, terminsavgifter?
Cornelia 2010-02-17 02:55

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-02-18
Hej
Behrörighetskraven brukar vara att man har läst naturvetenskapliga kurser så fysik och biologi är nog bra kurser att läsa in, främst biologi. Urvalet sker via betyg men också kunskapsprov. Dessa prov kan vara ganska svåra men man kan förbereda sig. Man söker också in på personligt brev och referenser gärna från lärare. Du får betala terminsavgifter men som medborgare inom EU så är det ett maxbelopp på £ 3225. Du kan låna till terminsavgiften av CSN.
Om du vil ha mer information om ansökningsförfarandet och  så kan du vända dig till EducationUK center i Malmö. Sidta ansökningsdag till tandläkare är 15 oktober för start hösten därpå.
http://www.malmoborgarskola.se/edukationuk.aspx
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com
Nazaraldruby 2016-02-08

Hej, jag vill ha mer information om alla universitet i england som innehåller tandläkare programmet

Sahba 2016-05-08

Hej jag vill behöver information on Tändlakare program på UK Univeriste vad behörighet ??om vi har redan gymnasiet och pre universitet vi behöver också igen studera med fizik chemistry och biology!? Och Andra Viktiga fråga vi behöver engelaska  tack jag vill ha Grund information om din position for studera UK för Tändlakare 

tack 

mvh

sahba 

Sahba 2016-05-08

Hej jag vill behöver information on Tändlakare program på UK Univeriste vad behörighet ??om vi har redan gymnasiet och pre universitet vi behöver också igen studera med fizik chemistry och biology!? Och Andra Viktiga fråga vi behöver engelaska  tack jag vill ha Grund information om din position for studera UK för Tändlakare 

mvh

sahba 

Skriv kommentar: