Ansökan Danmark2

Hej!
Har liknande fråga som Camille hade tidigare men några fler frågor.
1. Dom frågar om Jeg er i gang med et suppleringskursus? Jag pluggar in behörighetskrävande kurser på komux här i Sverige.
2. Då jag har gjort om mitt svenska betyg till dansk, är det det jag ska skriva eller ska jag lägga till bonusen då jag har rätt till den? Eller gör det automatiskt?
3. Om jag söker till kvot 1 antar jag att jag ej behöver fylla i något i frågorna 9-14. Korrekt?
4. Har du en adgangsgivende eksamen: Ja eller Nej.
Vad svarar jag där, har från gymnasiet inte en antagsgivande examen och därför läser jag nu in kurserna på komvux.

Jag vill skicka in mina behörighetskrävande kurserna till mitten av juli då detta är tillåtet. Kommer de att förstå det utifrån denna ansökan. Så jag inte blir struken direkt p.g.a att jag ej har de kurser som krävs.

Ledsen att det blev så många frågor!
Tack på förhand!
Patrik 2010-02-23 02:56

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-02-26
Hej
1.Om du håller på att komplettera så fyll i det i ruta 8, översta rutan.
2.D kan själv inte göra om ditt betyg utan du skickar en kopia av ditt orginalbetyg. Det är antagningen som räknar ut ditt snitt och lägger till ev bonus.
3. Om du har behörighetskompletterat något utöver ditt slutbetyg och som är färdigt ska du fylla i ruta 10.
4. Du fyller i vilken typ av betyg du kommer att komplettera med och när, t ex juni 2010.

Se svaret på fråga 4
Hälsningar Chris,www,syoguiden.com

Skriv kommentar: