event management - utlandsstudier

24 feb 2010
Fråga:
Hej, ""Jag har bestämt mig för att börja studera igen, och så hittade jag en """"event management"""" utbildning som verkade rätt rolig. Dock var den i australien, och helst så hade jag velat studera i USA. Frågan är då hur jag hittar den här utbildningen? Jag har letat överallt på internet men kommer ändå inte riktigt rätt. Eftersom i usa så går man oftast efter skolor, och sen väljer kurser om man blivit antagen till skolan."" ""Mer eller mindre så har jag tusen frågor om allt, för jag vill att det ska ske på bästa sätt. Vill veta värderingar av utbildningarna och allt sådant. Därför tänkte jag också kolla om du vet någon stans man kan gå och få prata med en studievägledare, """"face to face"""", så att säga. Har pratat med studievägledarna på de olika gymnasierna i stan. Men dom har inte kunnat vara till hjälp. Håller till i göteborgsområdet! Och är tacksam för svar :)""

Svar:

26 feb 2010
Hej I Göteborg kan du vända dig till Infoteket och boka en tid med en studievägledare. Det är väldigt olika vad studievägledar kan hjälpa till med när det gäller utlandsstudier. Det mesta får man nog göra själv.Om du är intresserad av USA så kan jag tipsa om EducationUSA center. Det finns  i Malmö. De kan hjälpa till med bl a ansökan till USA http://www.malmoborgarskola.se/edukationUSA.aspx Hälsningar Chris,www,syoguiden.com