Studera grafisk design utomlands

18 mar 2010
Fråga:
Hej! Jag vill väldigt gärna studera utomlands, gärna grafisk design och visuell kommunikation, men det finns så många skolor så jag blir helt förvirrad! Jag undrar om det finns en skola med bra rykte och goda arbetsmöjligheter efter studietiden och som inte alltför dyr i ex Paris eller någonstans i Spanien? Jag har läst om IED men är inte sugen på just den skolan. Finns det något annat? ""Vidare är jag osäker på om jag ska välja att plugga tre år (alltså kandidat) eller kanske """"bara"""" ett år? Jag vill inte vara fast på samma ställe hela tiden så om det finns någon skola som erbjuder praktik eller termin nån annanstans vore det perfekt.."" Nu när jag läser igenom mina frågor verkar det som att jag kräver för mycket.. Gör jag det? Tacksam för svar! Jag vill gärna komma iväg nu till höst om det inte är alltför sent.

Svar:

21 mar 2010
Hej ""Om du känner dig osäker så kolla vilka förmedlingar som har utbildningar inom området. Då får du hjälpa med att hitta en skola som passar dina ändamål och de hjälper även till med ansökan.På SyoGuidens """"Studier utomlands"""" kan du söka efter utbildningar områdesvis. Där hittar du även länkar till förmedlingar."" Hälsningar Chris,www,syoguiden.com