Behörighet USA-studier

Då jag blev headhuntad under min tid på gymnasiet har jag inget slutbetyg, men är nu intresserad av att studera på College eller liknande i USA. Jag har sett att man kan få behörighet genom att göra ett sk. GED-test och undrar nu om det finns något likvärdigt test att göra i Sverige, eller om det finns någonstans inom landet där man kan göra GED-testet? Vet du om det annars kanske räcker med att ha arbetslivserfarenhet för att söka till College? Läste någonstans att man kan skriva ansökning utan varken betyg eller GED och ändå ha chans att komma in på College. Hur går det till? Tacksam för hjälp!
TJ 2010-05-04 03:05

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-05-06
Hej
Jag tror inte det finns något testcenter för GED i Sverige. Du kan gå in på deras hemsida för  att hitta närmaste testcenter och vilka datum du kan göra testet. Jag tror det finns testcenter i Danmark. Man kan förbereda och träna på testet både genom kurslitteratur och på nätet.
http://www.acenet.edu//AM/Template.cfm?Section=GED_TS
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com
Marino Palmquist 2012-04-14

Hej!

Jag fick min GED test färdig i Oregon state i 2008... Jag tom började en privat universitet i Hospitality Management i Spanien som heter Les Roches... Nu har jag varit i sverige för nästan 3 aar och VHS har varderad min GED till bara MaA EngA och har inte varderat min Social Studies eller Science... Gällenda poän vardering fr 10 till 20 skala har jag bara 10 poäng.

Om Les Roches... Har de inte ens räknad den första aar jag genomförde i universitetet...

Nu vill jag kunna komma in i en svensk univeritet och för detta maaste jag ha min grundläganderbehörighet plus en antal poäng höge än 10... Hur kan jag naa detta???

MVH

Marino

Skriv kommentar: