Gratis MBA utomlands/online

Jag vet att utländska studenter kommer till Sverige för att läsa masters-program här gratis. Jag undrar om samma möjlighet finns för oss svenskar att åka utomlands och gratis läsa en master? . Jag är främst intresserad av att läsa en MBA på distans.

Tack så mycket för hjälpen och er tid
Christoffer 2010-05-16 03:06

Kommentarer:

Sss 2010-05-17
Att det kommer utländska studenter till Sverige och läser en master här gratis har att göra med att högre studier i Sverige inte kostar något då det är skattefinansierat, det kostar inte ens för utländska studenter. Men det kommer att ändras om något år, då får utländska studenter betala för att studera i Sverige.

Andra länder har terminsavgifter och så som gör att man får betala för att studera, även om man kommer från Sverige men man kan söka csn och få studiemedel och extra tillägg som kan täcka kostnader för studier utomlands. Åker man ut som utbytesstudent betalar man ingen terminsavgift, man får det då betalt när man erbjuds plats som utbytesstudent. Vill man läsa en hel master utomlands får man söka csn och extra lån och annat för att betala terminsavgift för sina studier utomlands. Vill du läsa på distans från annat land så tänk på att du inte kan få csn för det. Är det terminsavgifter så får du betala det själv.
Lalita 2011-05-25

hej , jag skulle vulja veta ifall man kan studera en distansutbildning från ett annat i sverige?kan man studera vilken kurs man än vill och  isåfall hur går det till med kostnader?

tack för er tid

Skriv kommentar: