Vad behövs i min ansökan?

Jag ska söka till psykologi programmet i Polen, de vill att jag skall ha med:

Photocopy of your diploma and lists of grades/marks and transcripts of secondary and higher education, if already obtained [PLEASE NOTE: if on your high school diploma there is NO statement saying that your diploma allows you to start studies at higher education institutions etc, you should provide us with a separate statement confirming your right to apply to higher education institutions in your country, issued by for example the Ministry of Education in your country or Polish consulate/embassy in your country or the embassy/consulate of your country in Poland. This does not apply to Polish diplomas or IB.],

Photocopy of your diploma and lists of grades/marks and transcripts of secondary and higher education, if already obtained,

Legalisation of high school diplomas - for candidates who DO NOT have an IB or Polish maturity exam [download]. This is required ONLY from accepted candidates.

Information about English language proficiency. Certificate of fluency in English (TOEFL or IELTS or CAE or CPE or MELAB) is recommended but not mandatory. If you do not have a certificate, and English is not your native language, please provide a short description of your English proficiency, including how many years you studied English, where you studied English, and any other experiences that have resulted in English-language fluency.

Kan du vara snäll att berätta för mig vad jag behöver göra för att få allt detta?

Din hjälp kommer betyda väldigt mycket.
Tusen tack!

Med vänlig hälsning
Ninos Vardeh
Ninos Vardeh 2010-06-03 03:08

Kommentarer:

Ninos Vardeh 2010-06-03
adressen till deras hemsida är http://www.psychology.pl
Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-06-04
Hej
De vill ha en kopia av ditt slutbetyg från gymnasiet. Tänk på att vidimera och stämpla kopian. Det brukar gå bra med en skolstämpel. Det står inget om krav på särskild översättning så du kan be gymnasieskolan skriva ut det på engelska. De vill också att det ska framgå att du uppfyller kraven för grundläggande behörighet till högskolestudier i  Sverige. Det står att någon myndighet ska skriva ett sådant intyg. Kolla om VHS kan skriva ett sådant eller om det kanske räcker att någon på gymnasieskolan kan skriva ett intyg att du uppfyller kraven för grundläggande behörighet, t ex syv.
De vill också att du på något sätt redogör för dina kunskaper i engelska. Om du inte har gjort något språktest, vilket inte är ett krav, ska du själv redogöra för vad du kan. Du kan t e x kolla kursplanen för En B(om du läst den).Kursplaner hittar du på skolverkets hemsida.
Jag kan inte utläsa att de kräver något utöver det.
Hälsningar Chris,www,syoguiden.com

Skriv kommentar: