Studier i Argentina

03 jun 2010
Fråga:
Hej Chris, jag sökte man fann inte svaret på min fråga fast jag e säker på att den finns därute. I vilket fall som helst, jag e ganska grön på det här med studier, hur man ska gå till väga osv. Jag vill söka en Grafisk Formgivar-utbildning på univeristet i Buenos Aires (UBA). Jag har frågat dem med men inte fått något svar. Jag undrar om det e bättre att söka genom ett universitet i Sverige (om det e möjligt) eller att söka direkt? Deras hemsida att jag måste söka uppehållstillstånd i landet innan jag kan söka någon av utbildningarna, hur gör jag det? Vidare säger den också att jag måste få mitt gymnasiebetyg godkänt men jag finner inget förutom en gatuadress i Buenos Aires där jag kan göra det?   Kanske du kan hjälpa mig? http://www.uba.ar/ingles/foreign/enrolmentforeing.php Ps. Jag talar spanska så det e inga problem. Ds

Svar:

04 jun 2010
Hej Om du ska åka som utbytesstudent måste du först komma in på en utbildning i Sverige och därigenom få en plats för att åka. Om högskolan inte har avtal med det universitetet så måste du ändå söka på egen hand. För uppehållstillstånd tar du kontakt med Argentinas ambassad i Stockholm. Jag vet inte vad de menar med att du ska få ditt gymnasiebetyg godkänt. Du kanske ska pröva att ringa dem. Hälsningar Chris,www,syoguiden.com