Plugga till Art director i USA?

Hej! Jag är helt lost i djungeln av skolor och universitet. Jag funderar på att bli Art Director/Fotograf/Linknande som har med design/reklam att göra. Jag vill plugga i USA och undrar vad för skolor man borde söka sig till och finns det någon speciell där man utbildar sig till AD? I San Francisco? Om man utbildar sig och sen inser att man inte vill bli det, är det jättebortkastat då? :$

Hur stor roll spelar gymnasiebetygen? Hade kunnat anstränga mig lite mer känner jag nu i efterhand.. Som max har jag räknat ut att jag kan få 18.13.

Tack på förhand! Mvh Malin
Malin 2010-07-05 03:11

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-07-18
Hej
När man söker till utbildningar i USA så söker man inte enbart på sina betyg utan man väger även in andra meriter. ibland det kan t ex vara kunskapsprov.
Jag kan tyvärr inte rekomendera något utbildning i USA men Berghs School og communication i stockholm har utbildningar inom området där man börjar sin utbildning i Sverige och fortsätter den i USA. Du kan läsa mer om utbildning på www.berghs.se
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com
Madde 2010-08-05
Det kanske kan vara bra att förbereda en portfolio då många desinskolor kräver såna med ansökan.

Skriv kommentar: