läkare utmolands

Hej!

Min största dröm är att bli läkare men jag har inte betygen. Därför söker jag mig utomlands. Skulle vilja läsa i Polen men vill inte göra prov eller läsa Fy B eftersom det var tre år sedan jag gick ut. Vilka skolor kan jag söka?

Lalan samin 2011-01-01 19:40

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2011-01-05

Hej

Om du går in på AllaStudiers information om läkarutbildning utomlands hittar du länkar till engelsspråkiga läkarutbildningar i Polen. Där får du gå in och kolla vilka antagningskrav de har. Många utbildningar har kunskapsprover som urval.En del av utbildningarna har kontaktpersoner i Sverige som kan hjälpa till med ansökningsförfarandet.

Det finns en utbildning i Warsawa som endast kräver Fy A och som har antagningsprov i ke, bi och fy men då som multiple choice-frågor.

http://www.interstudies.se/Studier+og+land/Medisinstudier+i+Polen/The+Medical+University+of+Warsaw

Hälsningar Chris, www.allastudier.se

Britt Tollefsen 2011-01-17

Det är ingen universitet  i Polen som kräver Fy B! Förstår inte varför Chris bara nämner Warsawa?

David 2011-03-06

Jag har en fråga inom samma ämne. Funderar på att söka läkarutbildning i Danmark. Läste den info som finns här på AllaStudier, där det står att Engelska C krävs. Är det verkligen så på alla de fyra danska universiteten?

Eftersom det inte krävs i Sverige så valde jag bort det på gymnasiet...

Skriv kommentar:

Taggar: läkemedelskemi