Antagning ungern/polen

Hej! Om man (som jag) gått samhällsprogrammet med relativt dåliga betyg, men däremot gjort bra ifrån sig på högskoleprovet, kan man då söka på det till läkarutbildningar i ungern/polen/andra länder i europa? Tacksam för svar!
Anonym 2007-05-10 00:22

Kommentarer:

Anonym 2007-05-10
Hej
Du måste även där vara behörig, alltså läst matte och naturvetenskapliga kurser. Nivåer kan skifta beroende på land. Man kan inte söka på högskoleprovet utan man söker på dels sina betyg och dels på inträdesprov.
Gå in på länken så hittar du frågor och svar om utbildningar i Europa
Anonym 2007-05-10
Hej igen
Glömde infoga länkarna. Det finns även en förmedling som kan hjälpa till med ansökan till läkarstudier i Tjeckien. Mer info får du om du går in på en av länkarna
http://www.gostudy.se/universitet/tjeckien/masaryk/masaryk.htm
http://www.interstudies.se/interstudies_fos/
Wail Asefaw 2008-10-06
Hej!

Jag har läst samhällsprogrammet också, har inga naturämnen i bagaget och kom i kontakt med en Dr Moshe som tillsammans med hans eller ett företag erbjuder en kurs inför intagningsprovet till allt infrån Polen, Rumänien och alla andra länder. Han menar på att man inte behöver naturämnen och att i kursen som i övrigt är 4 månader lång och hålls i Sthlm lär de dig allt som du behöver kunna från grunden, alltså så behöver du inte grundkunskaper i fysik,kemi & biologi !! Efter kursen runt slutet av april början av maj så gör man provet och möter olika representanter för de olika universiteten och blir förhoppningsvis intagen på så sätt. För att hans företag ger så mycket till universiteten så kräver de inte så mycket av oss studenter !!!! Så det ända du behöver är ett fullständig diplom alltså godkänt på dina betygsdomukämnt !!!!! Obs! Kursen kostar ca 5000kr     Mvh
Wail Asefaw 2008-10-06
Oj ! Glömde ge er hemsidan     www.medicaldoctor.co.il

Kör hårt nu, så ses vi i arbetsplatsen efter 5-6 år :)
Shishi 2010-08-10
jag har också läst samhällskunskap linjen på gymnasiet och fortsatte sedan på folkhögskolan där jag läste de grundämnen som jag saknade.
jag har inte heller naturämnena i bagaget.
gäller detta du skrivit om för 2 år sedan fortfarande?
utförs det enbart i stockholm?
på vilket språk hålls kursen?
tack

Skriv kommentar: