Studera naturläkemedel

Hej! Jag skulle vilja studera utomlands, någonstans i Europa. Om naturläkemedel/örter skulle jag vilja lära mig mera. I andra fall konst? Finns det några kurser/utbildningar som skulle passa in på detta? mvh, Ellen

Ellen Linde 2011-08-13 14:30

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2011-08-16

Hej

Du måste först bestämma dig för vad du ska läsa och i vilket land. Därefter kan du gå in och på söksidor för utbildning på respektive land. Ofta så är man begränsad p g a av språket.

I Tyskland och Frankrike kan man läsa till läkare med inriktning mot naturläkemedel och det är mer accepterat i dessa länder om man jämför med Sverige.

Du kan gå in på AllaStudiers sidor om studier utomlands så hittar du länkar och information om studier i olika länder.

Hälsningar Chris

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2011-08-16

Hej

Du måste först bestämma dig för vad du ska läsa och i vilket land. Därefter kan du gå in och på söksidor för utbildning på respektive land. Ofta så är man begränsad p g a av språket.

I Tyskland och Frankrike kan man läsa till läkare med inriktning mot naturläkemedel och det är mer accepterat i dessa länder om man jämför med Sverige.

Du kan gå in på AllaStudiers sidor om studier utomlands så hittar du länkar och information om studier i olika länder.

Hälsningar Chris

Skriv kommentar:

Taggar: medicin