Studera på Irland

12 okt 2011
Fråga:
Hejsan,   Jag har tänkt söka till Dun Laoghaire på Irland, närmare bestämt utbildningen till animatör som finns på skolan. Problemet är att jag inte riktigt får någon klarhet i vad deras krav för ansökan innebär. Kräven är:  
  • Leaving Certificate Examination (or equivalent) with a minimum of Grade C3 in two Higher (or Common) Level papers, together with Grade D3 in four other subjects, to include English and Ordinary Level Mathematics or Higher level Mathematics. Foundation Level Mathematics is acceptable
  • A portfolio of relevant work
  • You may be called for interview if further clarification on your portfolio is required 
  • Applicants with FETAC awards require distinctions in 3 (of 8) modules
  Jag undrar främst vad den översta och understa punkten innebär. Är mitt gymnasiebetyg vår version på LCE eller är det något jag måste ta separat? Har försökt att googla lite samt kontaktat studeivägledningen på högskolan jag går på nu, men till ingen lycka.  Hade verkligen uppskattat ifall det finns någon som kan ge mig lite klarhet i vad punkterna innebär :)     Mvh Kim

Svar:

14 okt 2011
Hej Ta kontakt med Study in UK så kan de hälpa dig med inforamtion och med ansökan. Gå in på länken för mer information och kontaktuppgifter http://www.malmoborgarskola.se/index.php?sid=64 Hälsningar Chris , www.allastudier.se