Meritpoäng

Hej!

Jag är en tjej på 21 år som inte riktigt, som de flesta andra, förstod vad meritpoängen skulle innebära när de fördes in medan vi gick på gymnasiet. Jag gick en musik/fotboll linje som innebar att jag inte läste språk eller fördjupningskurser. Däremot hade jag 19.6 i snitt och hade hoppats på att detta skulle räcka för att komma in på personalvetarprogrammet i Gbg. Dock såg jag för några veckor sen att snittet för att komma in där ligger på 20.9 och jag har ett snitt (med meritpoäng gällande för det programmet) på 20.37. Jag har därför börjat läsa  Ma C nu från Komvux i Tibro Kommun, för att komplettera, men har även tänkt att läsa Eng C under våren för att öka chanserna än mer. Men sen fick jag en tanke, jag pluggade nämligen ett halvår på college i San Francisco under förra året. Där läste jag bland annat en engelskakurs. Kan man på något sätt översätta den kursen till Engelska C? Just för att få meritpoäng menar jag då.

Om detta nu inte går, hur gör jag för att läsa upp eng c till våren när jag bor och jobbar i Borås men är skriven i Tibro, kan man läsa den på distans? Tacksam för snabbt svar!

Lina

Lina 2011-11-01 15:07

Kommentarer:

Madde 2011-11-01

Hej du kan säkert läsa den på distans, sök runt och hitta någon som fortfarande inte har stängt ansökning. Gå in här och sen om din hemkommun är med http://www.nti.se/ . Dom har massa distanskurser.

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2011-11-07

Hej

Du kan inte använda kursen från USA men den kan ju underlätta för dig att klara En C. Du kan göra enprövning vilket inebär att du läer kursen på egen hand.

Hälsningar Chris ,www.allastudier.se

Skriv kommentar:

Taggar: utbilbn-utomlands, engelska