Bachelors degree Spanien

Hej!

Jag skulle vilja läsa Internationella relationer, bachelors degree, och jag skulle vilja plugga i spanien så att jag samtidigt kan lära mig språket. kan dock tyvärr inte tillräckligt för att läsa en hel degree på spanska utan behöver läsa på engelska. är det någon som vet bra universitet att titta på i spanien eller bra sidor som man kan få information på? skulle också behöva ta reda på vilka skolor som ger rätt till CSN i Spanien då det skulle vara betydligt lättare att finansiera ekonomiskt med hjälp av csn. vore jätte tacksam för lite hjälp! :) 

Amanda 2012-05-08 22:42

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2012-05-09

Hej

Du hittar nog inga engelskspråkiga utbildningar på grundnivå i Spanien. Ett alternativ är at läsa spanska i Spanien och läsa på distans från en svensk högskola.Alla statliga universitet berättigar till studiemedel.Ärdet e privat skolan måste man höra för varje enskild skola/utbildning med CSN.

Hälsningar Chris

Eleonor 2012-05-26

Hej!

Jag håller precis på att göra samma sak, det vill säga försöker komma in på universitetet här i Spanien för att plugga Internationella Relationer. Ett universitet här i Madrid ger utbildningen på engelska, det heter Universidad de Rey Juan Carlos. Enligt CSNs hemsida så är det ett universitet som är studiemedelsberättigat.

Mvh

Eleonor

Eleonor 2012-05-26

Hej!

Jag håller precis på att göra samma sak, det vill säga försöker komma in på universitetet här i Spanien för att plugga Internationella Relationer. Ett universitet här i Madrid ger utbildningen på engelska, det heter Universidad de Rey Juan Carlos. Enligt CSNs hemsida så är det ett universitet som är studiemedelsberättigat.

Mvh

Eleonor

Eleonor 2012-05-26

Hej!

Mvh

Eleonor

Evelina 2012-10-13

Hej Eleonor! Jag är intresserad av att läsa på Universidad de Rey Juan Carlos (med start nästa år). Har du börjat läsa redan i år? I så fall är jag väldigt nyfiken på hur det går, om du trivs och om du tycker universitetet är bra? Jag skulle bli jätteglad om vi kunde prata litegrann! Min mailadress är evelinaeriksson@live.com. Hoppas vi kan höras!:) Mvh Evelina

Skriv kommentar:

Taggar: internationella relationer