Läkare Australien

Hej!

Har länge haft målet att bli läkare. Utöver att konkurrensen är hård här i Sverige har jag ändå länge velat söka mig utanför Sveriges gränser. Drömmen har alltid varit att få åka till Australien. Därför tänkte jag kolla vilka möjligheter det finns att utbilda sig till läkare där? Hur går jag till väga?

Marko Janicic 2012-08-15 00:07

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2012-08-15

Hej

Australien har ingen central antagning utan varje universitet bestämmer om behörighetskrav och urval. Att bli antagen till läkare är alltid svårt oavsett land men många länder anvvänder sig av andra urvalsmetoder än enbart betyg. Gå in på AllaStudiers sida under Studiefakta och studier i Australien- Där hittar du mer information och länkar till de olika univeristeten. Ta direktkontakt med det universitet du önskar söka till för mer precis information om ansökan etc Du kan också söka via en förmedling där Study International har läkarutbildning i Australien. Då får du hjälpa med hela ansökan.Tänk på att kontrollear hur gångbar utbildningen är i Sverige ifall du ev vill jobba här efter utbildningen. Det är Socialstyrelsen som utfärdar svensk legitimation.
Hälsningar Chris

Skriv kommentar:

Taggar: läkare